yogadagen

Jag som är den mest osmidiga människa som excisterar på denna jord har bokat in mig på Yogadagen som är nu på Lördag. Vet inte riktigt vad som flög in i skallen på mig men ska tydligen tortera mig själv och mina muskler genom att låtsas vara smidig. Behöver dock detta för att kunna påbörja vägen mot en mindre stel kropp så kanske bara var bra. Det kommer även vara korta föredrag under dagen om b.la. stresshantering och hur man stärker sina positivia tankar om sig själv - vilket jag verkligen behöver öva på och få hjälp med att förbättra. De tre pass jag kommer gå på under dagen är: Body balance, Livsyoga och Hathayoga och är väldigt nyfiken på hur dessa kommer att vara. Body Balance har jag gått på tidigare men inte denna realise. Här är lite korta beskrivningar på vad dessa pass är för något:
 
 
BODYBALANCE 
(Varsam blandning av Yoga, ThaiChi och Pilates som gör dig fokuserad och lugn. Du tränar styrka och rörlighet till skön och följsam musik)
 
LIVSYOGA (Kundalini) + mantrasång 
(Livsyogan har sina rötter i kundaliniyogan enligt Yogi Bhajan och står religiöst fri. Den handlar om att tända vår inre glöd och lösa upp eventuella blockeringar i kroppen och sinnet och vi utvecklar bl.a självacceptans, centrering och intuition.)
 
HATHAYOGA 
("Vi kommer att skapa härliga flöden som aktiverar upplevelsen av expansion med känslan av lätthet, frihet och förankring till oss själva och moderjord Allt detta med en stor portion Glädje,Gemenskap och harmoni. It’s only to undo.....")



Kom ihåg mig?